Het verhaal van La Place

Lucy, idee-vertaler, communicatie

Altijd als ik er binnenkom denk ik ‘Dit klopt!’ Een aantrekkelijke boodschap in een aantrekkelijk jasje. En de beloftes worden nog waar gemaakt ook. La Place begrijpt hoe het werkt.

Mijn ogen worden het eerst getrokken naar de uitbundig uitgestalde ingrediënten. Stapels frisse tomaten, courgettes, aardbeien. Het water loopt me in de mond. Zelfs de uien en aardappels zien er aantrekkelijk uit als ze daar opgestapeld liggen.Boodschap 1 is duidelijk: hier werken we met verse ingrediënten.

La Place appel

Dan zie ik twee pannen soep gezellig naast elkaar staan pruttelen. Een medewerker roert in de linker pan. Naast hem snijdt zijn collega groente, een ander schuift net een plaat broodjes in de oven. Door naar boodschap 2: alles wordt hier ter plekke voor u klaargemaakt.

Aan de overkant zie ik de smoothies. Rijen met forse glazen vol oranje, rode en zelfs groene drankjes staan in een bedje van gecrushed ijs. Dat ijs waar de visboer zijn koopwaar in koel houdt. Daarna komen de broodjes. Ruime keuze, grote broodjes en rijkelijk belegd. En dan de taarten. Ook hier veel variatie (en grote porties). Daar hebben we boodschap 3: wij hebben een ruime keuze, er is voor elk wat wils.

De prijzen zijn soms verrassend laag. Neem het ontbijtbuffet, het kindermenu of de bekende kaneelstengel, waar mijn kinderen zo dol op zijn. Dat je daarnaast ook duurdere dingen op je dienblad zet, neemt het gevoel van goedkoop uit zijn niet weg. Boodschap 4 is wat mij betreft: bij ons is lekker eten betaalbaar.

Verhalen als versiering

La Place smoothies

Als het je gelukt is om uit al dat lekkers een keuze te maken en je hebt afgerekend, gaat de beleving van La Place nog even door. De muren zijn versierd met verhalen over de herkomst van de producten. Over de appels uit de appeltaart, over het brood, de smoothies en de koffie. Ze zijn biologisch, waar mogelijk uit de streek en fair trade. Het geeft mij als bezoeker een goed gevoel over de zojuist aangeschafte lekkernijen. Bovendien zijn de verhalen mooi vormgegeven en nog leuk om te lezen ook.

Mijn conclusie: La Place zet zijn merk ijzersterk neer en is een uitstekend voorbeeld van het gebruik van verhalen als versiering!

 

PS Dit blog heb ik geschreven naar aanleiding van etappe 2 van de #verhalensafari van www.verhaallijnen.nl: Verhalen als versiering.

Advertenties

Een gedachte over “Het verhaal van La Place

Ik vind het leuk als je een reactie geeft

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s