Over marketing en theezakjes

Communicatie Amersfoort marketing Pickwick

Iedere ochtend begin ik de dag om een uur of 7 met een kopje rooibosthee van Pickwick. Ik heb ook wel andere merken geprobeerd, maar deze vind ik echt het lekkerst. Omdat ik weet welke thee er in het zakje zit, kijk ik normaal gesproken nooit op het labeltje. Tot een paar weken geleden mijn oog erop viel. Wat bleek? Op het label stond een vraag: ‘Als je één ding uit je verleden kon aanpassen wat zou het dan zijn?’ Een onzinnige vraag vond ik. Want wat heeft het voor zin om over iets na te denken wat toch niet kan? Het is toch veel interessanter om te bedenken wat je nu in je leven wilt veranderen?

foto theezakje Pickwick

Theemoment

Een korte zoekopdracht levert informatie over het waarom van deze theezakjesvraag. Pickwick wil “met 90 originele en verrassende vragen een goed gesprek op gang brengen tijdens het theemoment”. Dat theemoment is wat Pickwick betreft dan waarschijnlijk ergens in de middag en beleef je gezellig met je vriendinnen (mannen drinken geen thee, toch?). En dan zit je vaak om gespreksstof verlegen, denken ze. Gelukkig is daar dan het Pickwick labeltje dat je op weg helpt met vragen als:

Wat was je allergekste bijbaan? Wat zou je doen als je onzichtbaar was? Zou je tien jaar korter willen leven in ruil om rijk te zijn?

Briljant

De 90 vragen zijn op maar liefst 99 miljoen theezakjes gedrukt. Laat ik voorop stellen dat ik het een briljant idee vind om dat kleine stukje papier van een tekst te voorzien. Het was al bedrukt, dus extra kosten zal het niet met zich meebrengen. Op de uitvoering heb ik echter wel iets aan te merken. Want wie zit hier nu in vredesnaam op te wachten? Zouden er werkelijk groepjes mensen zijn die tijdens hun ‘theemoment’ deze vragen aan elkaar stellen en daar een interessant gesprek over voeren? Ik kan het me niet voorstellen. En wat is het voordeel voor Pickwick zelf?

Vrolijk

Ik raad Pickwick dringend aan de beschikbare ruimte op een betere manier te gebruiken. Wat denk je van het noemen van een Facebookpagina of Twitteraccount? Een leuke quote waar je vrolijk van wordt? Een interessant weetje over thee/Pickwick? Of desnoods een vraag, maar dan een goede!

foto theezakje Lipton

Mocht jij nog een leuke suggestie hebben, dan lees ik die graag hieronder. Misschien kunnen we de marketingmensen van Pickwick dan een goed voorstel doen. Tot die tijd geniet ik iedere ochtend in stilte van mijn theemoment, terwijl ik mijn best doe om niet naar het theezakje te kijken.

Advertenties

Een gedachte over “Over marketing en theezakjes

Ik vind het leuk als je een reactie geeft

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s