Blogstop

Communicatie Amersfoort BlogstopDe trouwe lezers hebben het zich misschien al afgevraagd: waar blijven de blogs van Communicatie Amersfoort? Nou, lieve lezers, het zit zo: ik heb een nieuwe baan! Eind augustus ben ik begonnen als bureaumanager bij de muziekschool, waar ik al bijna twee jaar communicatiemedewerker ben. Met mijn nieuwe functie erbij heb ik nu een aanstelling voor 32 uur. Een enorme verandering! Lees verder

Advertenties

Waar word jij blij van?

Communicatie Amersfoort BuitenkunstIn de tijd dat ik op zoek was naar een baan, werd deze vraag mij vaak gesteld. Waar word je blij van? Waar gaan je ogen van stralen? Wat doet jouw hart zingen? Waar mag ik je ’s nachts voor wakker maken? Het bleek dat ik die vragen heel  lastig vond om te beantwoorden. Nog steeds trouwens. Veel dingen vind ik leuk om te doen, maar of mijn ogen nou gaan stralen van schrijven of organiseren? Dat dan weer niet. Het bleef voor mij dus moeilijk om aan de hand hiervan een richting te bepalen tijdens mijn werkzoekreis. Lees verder

Voor even slecht

Communicatie Amersfoort SpelletjesIk ben een echte spelletjesfan. Wie mij in het dagelijks leven denkt te kennen als een rustige, bedachtzame persoon die altijd haar beste beentje voor zet, maar zeker niet competitief is ingesteld, kan verrast opkijken als hij of zij een gezelschapsspel met mij speelt. Dit brengt namelijk het slechtste in mij boven. Niet gehinderd door enige vorm van medelijden met mijn tegenstanders ga ik gewoonweg voor de winst. Lees verder

Een blog is een beest

Communicatie Amersfoort Een blog is een beestEen blog is een beest met een kop en een staart. Dat leerde ik op blogles. Er wordt veel geschreven over het belang van een goede koptekst. Die bepaalt tenslotte of iemand aan je tekst gaat beginnen. Dan is het zaak iemand in de eerste alinea bij de kladden te grijpen. Die alinea moet staan als een huis. Deugt die niet, dan haakt de lezer onherroepelijk af. Dat is ook logisch. Zonder kop kun je het geen beest noemen. Lees verder

Webdesign, kies je voor verrassend of voorspelbaar?

Communicatie Amersfoort Lezen in F-vormVoor een opdrachtgever ben ik betrokken bij de ontwikkeling van een nieuwe website. Een leuke, maar ook lastige klus. Allereerst moet iedereen binnen de organisatie zich kunnen vinden in zo’n website. Daarbij spelen verschillende belangen een rol. Ten tweede is het beoordelen van het ontwerp en de functionaliteit van een website vooral een kwestie van smaak. Het eindresultaat zal dus bij voorbaat een compromis zijn. De vraag is nu hoe we ervoor zorgen dat dit een geslaagd compromis is. Lees verder

Moet je altijd een bikkel zijn?

Communicatie Amersfoort Bikkel of watjeVooral op Facebook kom ik het woord vaak tegen. Je kent het vast wel. Een foto van kinderen die een hardloopwedstrijd, avondvierdaagse of soortgelijk evenement tot een goed einde hebben gebracht. Daaronder een verzameling commentaren, waarbij het woord ‘bikkel’ regelmatig valt. “Knap hoor, wat een bikkels!” Ik weet niet precies waarom, maar het gaat me steeds meer tegenstaan. Wat is een bikkel precies en waarom is het zo prijzenswaardig om er één te zijn, vraag ik me hier hardop af. Lees verder

Zeg jij koelkast of ijskast?

Communicatie Amersfoort BurqaAls je heel goed kunt schrijven en je weet veel over koken en lekker eten, dan heb je bij mij een dikke streep voor. Gaan je culinaire columns en/of recepten dan ook nog gepaard met een flinke dosis droge humor, dan ben ik verkocht. Sylvia Witteman is iemand die volledig aan dit profiel voldoet. Ik lees momenteel haar boek Het bearnaisesyndroom en ik moet zeggen: het is smullen! Lees verder