SEO, waarom je niet zonder kunt

SEO schrijven zoekwoorden

Het internet is vol, hoorde ik vorige week op het Top Internet Marketing Event. Iedereen zoekt op internet. Iedereen gebruikt Google als zoekmachine. En niemand kijkt ooit verder dan de eerste pagina met resultaten. Jij ook niet toch? Je kunt in deze tijd geen website hebben zonder na te denken over de vindbaarheid in Google. Ook al heb je geen technisch talent en ben je geen schrijfwonder, je moet er iets mee. Anders is je website als een winkeltje op een onbewoond eiland. Je hebt misschien een mooi aanbod, maar niemand zal het vinden. Lees verder

Advertenties

Beeldspraak en bloggen

Communicatie Amersfoort Beeldspraak in blogsIn vrijwel iedere blog over bloggen lees je het: een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Moeten we dan maar stoppen met schrijven en alleen nog foto’s publiceren? Gelukkig niet, want ook met taal kun je beelden creëren. Dat heet dan beeldspraak. Beelddenkers zetten tekst in hun hoofd om in beelden. Zo zie ik bij het woord beeldspraak een pratend standbeeld voor me. Als schrijver kun je door het gebruik van beeldspraak de lezers helpen om in hun hoofd het beeld te zien dat jij voor ogen hebt. Lees verder

Schrijven met pen en papier

Communicatie Amersfoort Schrijven met pen en papierDoe jij het nog wel eens, schrijven met pen en papier? Laatst had ik een uitje met mijn werk. We zouden iets creatiefs gaan doen. Ik vreesde even voor schilderen of improvisatietheater, maar tot mijn opluchting kregen we een workshop creatief schrijven. En hoewel ik al heel veel schrijf, was dit toch weer nieuw voor mij. Gewoon met pen en papier, een opdracht krijgen en schrijven maar. Lees verder

Hoezo, geen 9 tot 5 mentaliteit?

Communicatie Amersfoort 9 tot 5 mentaliteitAls deeltijd werkzoekende lees ik de laatste tijd weer regelmatig vacatureteksten. Wat me opvalt is dat de eigenschappen die je moet hebben in bijna alle vacatures dezelfde zijn. Het droombeeld van de ideale kandidaat is overduidelijk iemand die proactief is, een hands-on mentaliteit heeft, zelfstandig is maar ook goed in een team kan werken en zo nog wat van die standaard omschrijvingen. Ik kan daar niet zoveel mee. Het spreekt toch voor zich dat een bedrijf niet op zoek is naar iemand die altijd afwacht, zijn handen graag van zaken aftrekt en die niet in staat is onafhankelijk te functioneren noch om samen te werken. Lees verder

Heb jij al een goede Over mij pagina?

Communicatie Amersfoort Over mij pagina schrijvenIedereen die een eigen website heeft, kent het probleem. Hoe schrijf je een goede ‘over mij’ pagina? Op een enkele uitzondering na vindt iedereen het lastig om over zichzelf te praten of te schrijven. Hoe maak je het persoonlijk, maar ook weer niet te? Wat vertel je wel en wat niet? Ik heb me er de laatste tijd wat meer in verdiept. Zoals altijd zijn er heel veel tips op internet te vinden. De meest waardevolle vond ik in een online videotraining van Christina Algera. Bekijk die als je het naadje van de kous wilt weten. Voor wie snel aan de slag wil, zet ik hierbij 8 tips voor een goede ‘over mij’ pagina op een rijtje. Lees verder

Wat ik leerde over Contentmarketing

Communicatie Amersfoort content marketingKennis moet je delen is een veelgehoorde kreet. Tenminste als je je op een of andere manier met marketing bezighoudt. En gelukkig brengen marketingmensen deze regel ook in praktijk, zodat ik vorige week gratis aan kon schuiven bij de mini masterclass Content Strategie van Digital Masters. Een leerzame sessie, waarvan ik de opgedane kennis graag op mijn beurt met jullie deel. Lees verder