Een blog is een beest

Communicatie Amersfoort Een blog is een beestEen blog is een beest met een kop en een staart. Dat leerde ik op blogles. Er wordt veel geschreven over het belang van een goede koptekst. Die bepaalt tenslotte of iemand aan je tekst gaat beginnen. Dan is het zaak iemand in de eerste alinea bij de kladden te grijpen. Die alinea moet staan als een huis. Deugt die niet, dan haakt de lezer onherroepelijk af. Dat is ook logisch. Zonder kop kun je het geen beest noemen. Lees verder

Webdesign, kies je voor verrassend of voorspelbaar?

Communicatie Amersfoort Lezen in F-vormVoor een opdrachtgever ben ik betrokken bij de ontwikkeling van een nieuwe website. Een leuke, maar ook lastige klus. Allereerst moet iedereen binnen de organisatie zich kunnen vinden in zo’n website. Daarbij spelen verschillende belangen een rol. Ten tweede is het beoordelen van het ontwerp en de functionaliteit van een website vooral een kwestie van smaak. Het eindresultaat zal dus bij voorbaat een compromis zijn. De vraag is nu hoe we ervoor zorgen dat dit een geslaagd compromis is. Lees verder

Moet je altijd een bikkel zijn?

Communicatie Amersfoort Bikkel of watjeVooral op Facebook kom ik het woord vaak tegen. Je kent het vast wel. Een foto van kinderen die een hardloopwedstrijd, avondvierdaagse of soortgelijk evenement tot een goed einde hebben gebracht. Daaronder een verzameling commentaren, waarbij het woord ‘bikkel’ regelmatig valt. “Knap hoor, wat een bikkels!” Ik weet niet precies waarom, maar het gaat me steeds meer tegenstaan. Wat is een bikkel precies en waarom is het zo prijzenswaardig om er één te zijn, vraag ik me hier hardop af. Lees verder